Поради вихователям, в групах яких виховується
дитина з особливими освітніми потребами:
1. Навчіться толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на це дитині.
2. Сприяйте тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятою.
3. Сприяйте створенню у дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості.
4. Надавайте індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлюйте дітей з особливими потребами від основної групи дітей.
5. Намагайтеся наблизити виховні, навчальні та розвиткові завдання до потреб і можливостей такої дитини.
6. Співпрацюйте з іншими педагогами (вчителем - логопедом, вчителем - дефектологом, практичним психологом, асистентом вихователя), лікарями та батьками в одній команді.
Рекомендації педагогам для успішної взаємодії з сім’ями
в яких виховуються діти з особливими освітніми потребами:
- наголошуйте на цінності дитини та необхідності розвитку її сильних сторін,
- намагайтеся зрозуміти батьків, прислухайтеся до їхньої точки зору, приймайте їхню позицію,
- умійте бачити в дитині індивідуальність, незалежно від наявних вад розвитку,
- домовляйтеся з батьками про обмін інформацією про розвиток дитини вдома і в ЗДО,
- боріться зі стереотипами,
- не жалійте батьків, це заважає ефективній взаємодії,
- спільно вирішуйте проблеми,
- плануйте свою діяльність спільно з батьками.